Ať z toho něco máte

Pokud se citelně zpozdí let, je vcelku logické, že je jeho pasažér nejednou rozladěn či rozezlen. Protože on si řádně zaplatil, aby ho dopravili tehdy a tehdy tam a tam a teď aby řešil, jak to zaonačit, aby dohnal to, co nestihl.
Nejednou si takový cestující říká, že by mu za takové mizerné služby měli jeho peníze vrátit.
modré letiště
A aerolinie? Peníze za letenku takovému člověku sice nevrátí, ale za jistých okolností mu z toho přece jenom i docela dost kápne.
To ale jedině v případě, že letí s některými aeroliniemi zemí Evropské unie, Norska, Švýcarska nebo Islandu, že letí z místa na místo v rámci tohoto prostoru nebo z něj pryč, a navrch pouze v případě, že zpoždění nabralo dostatečnou délku a na vině jsou mu samy aerolinie. V takových případech totiž platí regulace EC 261/2004, nařizující provinilým leteckým společnostem zaplatit finanční kompenzaci jejich cestujícím.
Tato kompenzace závisí na délce zpoždění a vzdálenosti mezi počáteční a cílovou destinací a může dosáhnout až šesti set eur. Což je, jak se domnívám, vlastně docela příjemná sumička.
osvětlené letiště
Ovšem je nasnadě, že se aerolinie zrovna nehrnou do toho, aby takto vyplácely peníze ze své kapsy. A proto není výjimkou, že se nejednou neobtěžují s cestujícími vůbec komunikovat, v naději, že to žadatele o odškodné časem uondá a vzdají to, případně se vymlouvají na příčiny jako špatné počasí, přírodní katastrofa, bezpečnostní situace, omezení letového provozu nebo stávka třetí strany. Což jsou případy, kdy letecké společnosti odškodnění za zpoždění letů vyplácet nemusí.
A pokud cestující svůj oprávněný nárok nevzdá, nezbývá mu než svést s dopravcem dost nerovný souboj třeba až před soudem. Anebo to předat právníkům, kteří se na tuto problematiku specializují, zastoupí ho ve všech nezbytných úkonech a navíc si vezmou provizi jen v případě, že cestující odškodnění dostane, takže s nimi nikdo nemůže prodělat.
Je to snadné a proto by se neměl nikdo vzdát svých nároků. Protože své peníze dostane a ani k soudu osobně nemusí.